טיפים לראיון עבודה במשרד פרסום

בוקר טוב ושבת שלום
היום אספר על הטעימה שלי מראיונות עבודה
במשרדי פרסום לתפקיד תקציבאית.
 אני חושבת שמתוך כבוד למשרדים
לא אכתוב ואפרט את שמו של כל אחד, אבל רק אוכל להגיד לכם
ש-2 מהם נמנים בין הטובים ביותר בארץ והאמת-כבוד בכלל שקראו לי לראיון.

אז נתחיל בזה שהיו לי הרבה מחשבות בנושא והבנתי שאני רוצה
קודם כל ולפני שאני נכנסת למים העמוקים ומפתחת קריירת צילום
להתנסות בעולם שבחוץ ולנסות לפתח קריירה בתחום שלמדתי ושלשמו
הוצאתי תואר. מה שגם בין היתר במהלך התואר הבנתי שאני מאוד מתחברת
ונהנית מכל תהליך הפקת הקמפיין, אני בן אדם מאוד יצירתי וזה בהחלט
בא לידי ביטוי בכל פרויקט או עבודה שעשיתי במהלך התואר.

לקח קצת זמן עד שחזרו אליי ממשרדי הפרסום וזה קרה
רק לאחר שהוספתי בקורות חיי את שיתופי הפעולה המרתקים
שעשיתי עם הבלוג הפופולארי הקודם בישרא-בלוג כי מה לעשות
בעולם הפרסום אם אין לך ניסיון אתה אסון, לפחות כך הבנתי
מכל מודעות הדרושים "דרושה תקציבאית עם ניסיון של לפחות חצי שנה"
וזה הכי מעט שהם דורשים, אז מאיפה אביא ניסיון אם סיימתי את התואר
ואף אחד לא רוצה לקבל אותי? השד יודע.

הראיון עבודה הראשון שלי היה בחברה מאוד מאוד מוכרת
ואולי הגדולה בארץ שאת מרבית הפרסומות שאתם רואים-היא יצרה
מאוד התרגשתי שהם קראו לי ובאתי ממש עם פרפרים בבטן.
המזכירה הייתה מאוד נחמדה, כנראה למודת ניסיון עם אלפי מתמודדים.
המראיינת קיבלה את פניי, נכנסנו לחדר הקטנטן שלה והתחלנו לדבר
הם תמיד שואלים את אותן השאלות "מהו עולם הפרסום" "איזו פרסומת אהבת במיוחד בזמן האחרון"
"האם את מוכנה להיות עכבר מעבדה ולקרוע את התחת מצאת החמה עד שקיעת הנשמה" טוב
לא בדיוק באותן מילים...אני מדסקסת לי עם הבחורה ממולי 
ואני קולטת שהיא לא מפסיקה לבהות לי בקעקוע בגב הרגל. פשוט שיחה שלמה של
עשר דקות בהן היא מהנהנת בראש ובוהה לי בקעקוע. הייתי בטוחה שמשרד
פרסום הוא מקום גם של אנשים מקועקעים ומגניבים (אחרת מאיפה היצירתיות ;])
אבל אני חושבת שזה לגמרי היווה פקטור שלילי על הראיון הזה.
הראיון הסתיים, הבטיחו לי שיהיו איתי בקשר, מאז עבר יותר מחודש ולא קיבלתי
תשובה וכשהתקשרתי לשאול אמרו לי "במידת הצורך נחזור אלייך"
מה שבטוח, לא יצאתי בכיף מהראיון הזה.

הראיון עבודה השני שלי היה במשרד פרסום קטן ומתפתח
הבעלים של המקום עוד בטלפון אמר שהוא נורא מהסס לגביי
כי אני נראית לו עדינה מדיי (על בסיס תמונת הפרופיל שלי בפייסבוק-אזמה
אם אני חיוורת עם משקפיים!?!!$%#)
והבטחתי לו שאשנה את דעתו אז הגעתי.
טוב זה היה הראיון עבודה הכי מדכא וקשה, ולא כי הוא היה קשה פיזית אלא מנטלית.
ציירתי בהצלחה את כל המודלים שהבחור ביקש שאצייר לו שלמדתי מהתואר-
מודל swot, מפה תפיסתית וכד'
עניתי על השאלות ששאל בצורה יפה
אבל הוא פשוט לא הפסיק לרדת עליי בקטע של "יאכלו אותך בתעשייה הזאת בלי מלח"
"את לא מוכרת את עצמך מספיק טוב" "את עדינה לי מדיי"
בקיצור הוריד לי את הביטחון לרצפה והקש ששבר את גב הגמל היה
כשאמר לי "למה שלא תבואי ותעבדי על חשבונך כניסיון"
כאן כבר הבנתי שיש לי עסק עם דוש רציני ואם נראה לו שאקדיש מזמני
כדי שימשיך לרדת עליי ועוד ללא תגמול אז הוא טועה בהחלט.
מפה לשם הוא המשיך להתקשר, אני סיננתי ונשבעתי שאף אחד יותר לא ידבר
אליי ככה כי פשוט אקום ואלך.

הראיון עבודה השלישי היה במשרד פרסום בין הגדולים בארץ,
זה לא היה ראיון אחד אלא היה סשן ראיונות מכיוון ועברתי 3 ראיונות מתוך 5
ולצערי ביום חמישי התקשרו לבשר לי שלא עברתי ובעצם שברו לי את הלב 
וגרמו לי להבין שכולם חושבים שאני לא מוכשרת מספיק, וזה קשה לקבל את זה.
מאוד אהבתי את המקום, את האנשים, את האווירה
פחות אהבתי את הנסיעות עד לשם-המשרד ממוקם ברמת החייל וכל פעם מחדש
חוויתי קשיים אפילו שהיה חניון בו חניתי באופן קבוע.
הייתי בטוחה שהראיון הזה אצלי בכיס הקטן ושבקרוב אתחיל להיות
אשת קריירה ולעבוד מאוד קשה אבל לצערי בראיון השלישי משהו התפקשש,
דיברתי עם המראיינת על כל הקמפיינים שעשיתי במהלך התואר
והיא ענתה לי שהיא מאוד חוששת לגבי, כי היא חושבת שאני כבר עמוק בתוך זה-אובר קואליפייד
ושהם מחפשים דף חלק. Say what?!?
פשוט היכתה בי במכת ברק, אין לי שום ניסיון בתפקיד הזה והקמפיינים שעשיתי
אולי הן היו עם חברות אמיתיות אבל זה לעולם לא ישתווה למשרד פרסום ענק
ולתקציבים של חברות משק שנמדדים במיליונים. 
אני חושבת שגם זה שאני מגלה לכולם שאני רגישה לא מוסיף הרבה חן לראיונות
עבודה שלי. סך הכל אני מנסה להיות אמיתית אבל לפעמים האמת לא רצויה ואף מכשילה.

טיפים לראיון עבודה במשרד פרסום
*אל תסמכו עליי 100% אבל לדעתי הם יעזרו למי שלא התנסה בזה עדיין

1. חקרו על כל משרד פרסום לפניי שאתם מגיעים אליו-אילו פרסומות הם עשו
מי האנשים (חפשו בפייסבוק את הדף העסקי ודפדפו קצת בתמונות)

2. תבואו ייצוגיים וצבעוניים-לא מכנס שחור חולצה מכופתרת לבנה כי זה משעמם-כולם צבעוניים שם
 אלא צבעים פסטליים שתמיד משדרים נחת, נעליים סגורות!!! חח חשוב מאוד
שמתי לב שלכולם גם יש לק צבעוני ורק אני הורדתי את הלק ושמתי משהו
עדין לפני כל ראיון.

3. שדרו מוטיבציה גבוהה, ראיון למשרד פרסום הוא בגדר
מלחמת התשה, הם מנסים להוציא ממכם את כל המיץ וכל הזמן יזכירו לכם
כמה העבודה אינטנסיבית קשה ומפרכת. תראו שיא מוכנות והם יהיו מבסוטים.

4. חשבו טוב לפניי שאתם עונים, הרבה פעמים אנשים חושבים שהם צריכים
לענות מהר אבל בתכלס כל שאלה שהם שואלים קובעת את עתידכם.

5. אספו ממליצים נכונים, מרצים ובוסים קודמים הם הטובים ביותר וככל
שיהיה קשור לתעשייה-תזכו. וכן-הם מתקשרים לממליצים ושואלים עליכם.

6. הראו שיש לכם עור של פיל ואתם לא מפחדים מכלום. אני הראתי אחרת בכל
הראיונות ובכולם חד משמעית אמרו לי שיהיה לי קשה וזה שאני רגישה
לגמרי מוריד מערכי במקום בו שוחים כרישים כל כך גדולים ומאיימים. בו-הו

7. חייכו והסתכלו בעיניים של המראיין כל הזמן. אסור להשפיל מבט או להסתכל
לצדדים ולא משנה כמה מכשילים אתכם בשאלות קשות, פשוט הראו ביטחון
ולכו בלב שלם, מה שיהיה יהיה ומקום שלא רואה את הכישרון שבכם כנראה הוא לא מקום בשבילכם.

מקווה שזה קצת יעזור :)
אני עכשיו לא מתייאשת ושולחת עוד קורות חיים
בנוסף אני מנסה קצת לעשות עבודות צילום
ועשיתי מבצע לחודשים ספטמבר אוקטובר
כבר יש התעניינות וזה ממש משמח אותי!

קצת תמונות מהזמן האחרון כשנפגשתי עם מאיו בסנטר
ותמונה אחרונה עם בוגי שלי בחוף טאיו

למזלי אני מרבה להיות עם חברות בזמן האחרון
וזה בהחלט מעודד אותי מכל דיכאון מציאת העבודה
מקווה מאוד למצוא את עצמי בקרוב :)
שיהיה לכולנו אחלה סופשבוע
מוזמנים להגיב ולעשות לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג

תגובות

4 תגובות

  1. אוף. אני מבינה אותך. אני גם רגישה מדיי ונחמדה מדיי, ואני גם רוצה לעבוד במשרדי פרסום (כגרפיקאית). אומנם עדיין לא התחלתי אבל אני יודעת שיהיה לי מאוד קשה :'(
    אבל אל תדאגי יש מקום לכולם בעולם (אני לפחות מקווה)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שלמשרה של גרפיקאית הרגישות פחות קריטית כי כתקציבאית את צריכה להיות מנהלת של כולם ולעבוד עם לקוחות עצבניים ועם כל המחלקות במשרד, זה תפקיד מאוד לחוץ ואינטנסיבי ולעומת זאת מגרפיקאית דרושה יצירתיות ומוטיבציה אבל אני לא חושבת שתהיה בעיה אם את אובר נחמדה ^^
      מאוד מקווה! והכי גרוע-נחפש משהו שקצת יותר מתאים לי ולאופי שלי
      תודה רבה 3>

      מחק
    2. גרפיקה זה לא עולם נחמד במיוחד חח
      יהיה טוב :-)
      אני חושבת שאולי עדיף להמשיך לחפש חברות קטנות ולא משרדי פרסום גדולים..
      אני גם חושבת שהגיע הזמן שיהיו מנהלים נחמדים חח

      מחק
  2. ההוא שאמר לך שתעבדי על חשבונך בשביל הניסיון - מעבר לכך שזה חצוף זה לא חוקי בעליל ונצלני בטירוף. יש אנשים שנראים עדינים ותמימים ובוסים טיפשים ישר שופטים על דברים כאלה וזה ממש מעצבן:(
    אני מקווה שתמצאי עבודה טובה פי אלף מכל מה שהתראיינת אליו עד כה, את תותחית ומגיע לך הטוב ביותר ❤

    על התמונות-את ומאיו יפהפיות ואת כישרון :)

    השבמחק